4t ESO



CURS 2014 2015
Començant, actualitze la info...

Feina pels Nadals 2014. Entregar la primera setmana de gener, en tornar. Màxim divendres d'aquesta setmana.


Tema 6 Automatismes elèctrics. Pàgina 130 llibre tecnologia 4t.
La realització de les activitats és personal.  Es poden imprimir les preguntes, però la seua realització serà a mà.
  1. Què és un automatismes?
  2. De quin tipus poden ser els automatismes? En què s’utilitzen aquestos automatismes?
  3. Quins són els elements d’un automatisme elèctric?
  4. Explica amb les teues paraules els 3 elements anteriors.
  5. Com es classifiquen els sistemes de control?
  6. Què és un sistema de control de llaç obert? Raona la resposta amb les teues paraules i posa dos exemples que no estiguen en el llibre.
  7. Com funciona un sistema de control de llaç obert (2 aspectes pàg. 133 centre-inferior)
  8. Què és un relé? Com funciona? Dibuixa’l i posa les parts.
  9. Com funcionen els circuits amb relés NT? i els NO?
  10. Què és un sitema de control de llaç tancat? I quina diferencia hi ha amb el de llaç obert?. (Explica aquest concepte)
  11. Què és un PLC? Explica-ho.
  12. Què fan els circuits analògics? I els digitals?
  13. Què són portes lògiques?
  14. Què és un sistema CAD? Què fa?
  15. Què és un sistema CAM? Què fa?
  16. Què és un sistema CAE? Què fa?
  17. Què són els sensors elèctrics?
  18. Què són els sensors elèctrics analògics?
  19. Quants tipus de sensors elèctrics analògics hi ha? Explica’ls breument.
  20. Què són els sensors elèctrics digitals?
  21. Com funcionen… (amb les teues paraules…):
    1. Sensors Elèctrics Digitals de Proximitat.
    2. Sensors Elèctrics Digitals de Proximitat Magnètics.
    3. Sensors Elèctrics Digitals de Proximitat inductius.
    4. Sensors Elèctrics Digitals de Proximitat Capacitius.
    5. Sensors Elèctrics Digitals de Proximitat Òptics.
  22. Quina diferència hi ha entre un sensor de barrera, un de retroflexió i un de reflexió directa?
  23. Què és un autòmat programable?
  24. De quines parts està format un autòmat programable? Comenta-les breument.


PROJECTE DE LA 2a AVALUACIÓ, O UNA PART SOLS...

DISPLAY 7 SEGMENTS

I el projecte de la 2a avaluació està avançat en aquestes fotos. Aquest projecte no és el que haureu de fer vosaltres, ja que vosaltres el fareu de forma manual. Si algu vol automatitzar-lo, al final us pose el preu dels components que he comprat. Eixen al voltant dels 10€ i encara que no es difícil de fer, si que és una mica costós. Però val la pena.
En tornar ja parlem. Ara de moment us faig les dents llargues (sols una mica!)

Bones festes i feliç any nou!















































































Web molt interessant sobre la història dels mitjans de transport.

Explosió del Challenger, el transbordador estrela de la NASA




La majoria dels èxits estan precedits per tragèdies, en la carrera espacial.




Llançament de satèl·lids:







Laika i el seu granet d'arena en pro de la navegació espacial de l'home.

Versió 1

Versió 2.

Laika, per Mecano




Vol dels avions










Corrent d'aire que wa produeix quan un avio despega

i mes del mateix...




I espectacular l'aire que passa per les turbines de l'avió...


Overcrafs







Autogir de Juan de la Cierva




Història dels helicopters




L'accident del dirigible Hindenburg




Transport marítim

Vaixells de vapor


Vaixells Antics:





Energia Tèrmica
Motors:

2 Temps





4 Temps






Wankel




Diferència motor diesel - gasolina

Diferències motors dièsel gasolina


Qui va descobrie el sistema de treball en sèrie? Henry Ford?

Ya sé que muchos de ustedes pensarán queHenry Ford fue el que tuvo la brillante idea de agilizar la fabricaciónhaciendo que losvehículos en proceso de montaje se desplazasen por cintas hasta los distintos equipos de trabajo. Cuadrillas de operarios especializados en realizar una única operación que repetían de un modo mecanizado y mucho más rápido. Este sistema era más eficiente que poner a esos mismos obreros a realizar todas las tareas de instalación de componentes de principio a fin en cada automóvil; algo que ralentizaba bastante la labor, y que requería que estuviesen mucho más formados. Al fin y al cabo, de lo que se trataba era de reducir costes. Y esos costes se bajaban sobretodoproduciendo más unidades de un modo más rápido. Algo similar a lo que sucede hoy en día.

Inspirados en el
 taylorismo  que trataba de mejorar la productividad de los trabajadores, los ingenieros de Oldsmobile diseñaron una nueva forma de ensamblar los coches que permitía un considerable ahorro de tiempo y costes. De los 425 vehículos que terminaba en 1901, pasó en 1905 a 5.000 unidades. El salto era considerable, pero no suficiente. Había conseguido que la mentalidad industrial cambiase pasando de una labor artesanal, de gran calidad y costes elevados, a una intervención casi mecánica, rápida pero con peores calidades.No obstante, investigando un poco por la red, he descubierto una noticia  en la que se explica que el“taimado” Henry Fordle había robado la idea a Ramson E. Olds. Según esta información, elpropietario deOldsmobile creó y patentó en 1901 una estructura que tampoco debía ser del todo original, ya que en los mataderos de Chicago se despiezaban los animales colgados de un gancho que discurría sobre unas guías para poder ir moviendo la pieza de un operario a otro, cada uno encargado de realizar distintos cortes.
Noticia de El Mundo 
Si periódicos como El Mundo  reflejaban hace dos días en su edición impresa que se celebran los 100 años de lacadena de montaje, no es porque Henry Fordcopiase un sistema de trabajo inventado porRamson E. Olds, sino porque desarrolló lo que hoy en día se conoce como fordismo , que no es otra cosa que utilizar los principios de Frederick Taylor para revolucionar la industria automotriz. PorqueHenry Ford quería que todas las familias americanas tuvieran un vehículo, independientemente de sus recursos económicos. Se había percatado de que las economías de escala le podían beneficiar mucho, y pensó en un sistema deproducción que abaratase los costes para poder venderle su Ford T a la mayor cantidad de clientes posible. Para ello implantó en su fábrica de Detroit un nuevo concepto de ensamblaje en cadena, invirtiendo en maquinaria especializada de alta tecnología, distribuyendo de un modo más eficiente las tareas de sus empleados, aumentando la plantilla y subiéndoles el sueldo para que trabajasen más motivados.
Sé que muchos me dirán que aquello fue uno de los grandes hitos de la explotación del proletariado, y que las plusvalías que generaban con su aumento de la productividad no revertían más que en el bolsillo de Ford, con la consecuencia añadida de una mayor alienación  de las masas trabajadoras. Pero lamento decirles que no es éste el motivo de mi artículo de hoy. Lo único que he intentado es dar mi opinión sobre las aportaciones realizadas por Henry Ford a la industria automovilística, que son innegables le pese a quien le pese.

Ransom Eli Olds, Treball en sèrie.

Generadors eòlics en les autopistes.

Generadors eòlics en torres elèctriques

Generadors elèctrics en ponts


Tipus de turbines

Darreius


Savonius - Giromil



Diferents tipus de turbines





I no és un megàfon!


Punt turbines hidràuliques...:

Al segon tema, el de les energies es parlen de turbines. A continuació podeu veure un vídeo amb les tres turbines hidràuliques vistes a classe:






Curiositats:



Punt turbines eòliques...:

En quan al models de molins eòlics, vistos a classe els tres tipus, ací teniu els videos corresponets:

Molins de vent



Savonius





Darreius





Giromil




I en general una microturbina que es pot trobar en algun lloc del taller.On?



I altres curiositats...





A l'espera de començar el curs, les novetats que es vagen produint s'actualitzaran durant el mes de setembre de 2014.

Esperant amb ganes l'inici de curs, ens veiem en breu.
Per dubtes, envieu correu a deptecalcudia@gmail.com

Bon començament!


CURS 2013 2014

2a. Avaluació.



Teoria sobre la base de la electrònica.




Projecte:
Projecte: Muntatge de portes lògiques.
Experimentació amb circuits de base i taules de veritat, amb construcció dels circuits "I" (AND), "O" (OR), "NO" (NOT), “NO-I" (NAND) i "NO-O" (NOR).
1.      Materials.
§   5 Contraxapats de fusta de 80 x 80 x 8 mm.
§   5 Va díodes electroluminiscents (LED) verds.
§   3 Transistors BC 547 C (o equivalent).
§   5 Resistències de 120 Ohm.
§   3 Resistència de 1.8 KOhm.
§   4 Pinces cocodril cablejades.
§   1 Platina de bronze de 200 x 5 min.
§   40 Xinxetes llautonades.
§   1 Fil elèctric de 500 mm.
§   Soldador elèctric.
§   Fil d'estany amb fundent.
§   Tisores pelacables.
§   Pila o font d'alimentació de cc de 4,5 Volts.
2.  Dimensions.
§   5 muntatges de 80 x 80 x 30 mm
3.  Activitats.
§   Coneixement de la tècnica digital.
§   Simbologia.
§   Interpretació d'esquemes.
§   Utilització de components electrònics.
§   Construcció i cablejat de circuits.
§   Connexionat elèctric (soldadures).
4.  Proposta d'organització del treball.
Per a desenrotllar amb èxit un projecte constructiu és necessari seguir un mètode de treball que permeta l'optimització dels recursos de tota classe per a aconseguir l'objectiu.
Una vegada definit el problema que es pretén resoldre, i coneguts els fonaments teòrics que sustenten el projecte a desenrotllar, les fases a continuar seran les següents
5.  Definició del treball a realitzar.
Definir àmpliament i amb la màxima especificitat possible l'objecte que es vol construir, detallant les seues característiques diferencials respecte a altres possibles solucions al problema.
Muntatge de la construcció per acoblament de les seues distintes parts i components.
6.  Distribució del treball.
Si el projecte no és unipersonal, convindrà assignar les tasques que ha de desenrotllar cada membre de l'equip, assegurant que totes les tasques queden assignades i que cap ha sigut adjudicada doblement.
Ha preveure com se resoldran los possibles de conflictes al si de l'equip.
7.  Disseny de la construcció.
En esta fase del projecte ha de decidir-se com ha d'operar la construcció, i que tipus d'energia consumirà, que materials es construirà i quin aspecte tindrà tenint en compte formes i (,olors. Per a això se (dibuixarà el seu aspecte final previst, el seu esquema mecànic i/o elèctric de funcionament i els plans de les diferents parts y peces de que constarà la dita construcció.
8.  Construcció.
Descripció i reconeixement dels materials i components necessaris per a realitzar la construcció, assenyalant el tractament que s'ha de donar en funció de les seues característiques. (Atenció a la fragilitat, dificultat de manipulació, risc de destrucció en cas d'error, ...)
Descripció i reconeixement de ferramentes i màquines necessàries, amb especial incidència en les normes de seguretat en el treball.
La funció que ha d'exercir la construcció ha de ser definida amb la màxima precisió. Així s'eliminaran dubtes en l'elecció de materials i processos i en l'acceptació o no de determinades opcions i costos.
Ordenació dels processos de fabricació en diferents fases més simples.
Construcció pròpiament dita de cada peça o part prevista en cada fase del treball.

9.  Avaluació.
Comprovació del seu correcte funcionament i reajustament si és necessari. Confecció de la memòria descriptiva dels processos seguits, rom anàlisi de motius de la seua variació respecte als previstos (si s'han variat), i com es plantejaria el projecte en cas de repetir-ho. Anàlisi de la construcció resultant con respecto a la seua



10.  Portes Lògiques.
10.1.           El circuit "I" (AND)  
NOTA:    Els símbols situats a un costat i a l'altre de l'enunciat de cada circuit són la seua representació segons normes DIN (esquerra) i normes MIL-STD (dreta). A i B són les entrades i X és l'eixida.
Recomanacions per al muntatge:
Fixar primerament les xinxetes en el contraxapat, en la posició indicada en la figura 15. Per a confeccionar els interruptors polsadors, utilitzar la platina de bronze, tallant trossos de 25 mm, aproximadament, doblegar-los i soldar-los. Soldar seguidament els components en les xinxetes seguint les indicacions de les figures 15 i 16. Posar especial atenció en la polaritat del LED.
Figura 15
Funció del circuit
Quan es connecta la pila, el LED no s'il·lumina ja que els dos interruptors estan oberts. Perquè el LED s'il·lumine (que el senyal siga "l "), s'ha de tancar un interruptor i ("I") l'altre interruptor.
R = Resistència de 120 ohm (i2) P = Pila de 4.5 V
L - díode electroluminiscent (LED) E - Polsador
Figura 16
Utilització del muntatge en la tècnica digital
El circuit "I" (s'anomena també PORTA "I") espera dos senyals d'entrada i emet un senyal d'eixida el valor del qual depèn dels senyals d'entrada.
Més exactament, l'eixida només serà "1" si les dos entrades són "1". Si una sola de les dos entrades o les dos, són "0", l'eixida serà "0". Així mateix poden haver-hi més de dos entrades.
Per exemple, en un cotxe, la llum del sostre no s'apaga en tant la porta esquerra i ('I') la porta dreta no estiguen tancades.
Se resum les funcions de la PORTA "I" per la taula de veritat de la figura 17. E1 i E2 representen les dos entrades i S l'eixida.
Es llig; si l'entrada E 1 val "0" i l'E2 val "1" l'eixida S valdrà "0" (línia dos).
PORTA "I"
E1
E2
S
0
0
0
0
1
0
1
0
0
1
1
1
Figura 17
10.2.                   El circuit "O" (OR)    
Recomanacions per al muntatge:
Fixar primerament les xinxetes en el contraxapat com s'indica en la figura 18 i soldar seguidament els components i interruptors.
Posar especial atenció en la polaritat del LED.
Funció del circuit
Figura 18
Quan es connecta la pila, el LED no s'il·lumina, ja que els dos interruptors estan oberts; el senyal està al nivell "0".
Si es tanca un interruptor o ("O") l'altre interruptor, el LED s'il·lumina i es correspon amb el nivell "1 ".
R = Resistència de 1,'0 Ohm (S1) F' = Pila de 4,5 V
L = díode electrolurniniscent (LED) E = Polsador
Figura 19
Utilització del muntatge en la tècnica digital
La PORTA "O" és diferent de la PORTA "I", ja que es prou amb que una sola de les entrades estiga a "1" perquè l'eixida siga "1". Poden haver-hi més de dos entrades.
Exemple: Per a encendre les llums de l'escala, és prou de polsar en un replanell un interruptor o ("O") en un altre replanell, un altre interruptor.
PORTA "O"
E1
E2
S
0
0
0
0
1
1
1
0
1
1
1
1
Figura 20
10.3.                 El circuit "NO" (NOT)          
Recomanacions para el muntatge:
Fixar primerament les xinxetes en el contraxapat com s'indica en la figura 21. Soldar seguidament els components i l'interruptor en la xinxetes seguint les indicacions de la figura. Posar especial atenció a la polaritat del LED i a la posició de les potes del transistor.
Figura 21
Quan es connecta la pila, el LED s'il·lumina. El potencial en la base del transistor és positiu i el transistor està desbloquejat.
Si es tanca l'interruptor, el LED s'apaga perquè el potencial en la base del transistor és negatiu i aquest es bloqueja.
Aquest circuit s'anomena PORTA "NO", ja que l'eixida és la inversa de l'entrada. Amb l'obertura de l'interruptor (nivell "0") es correspon l'encesa del LED (nivell "1"), i viceversa.
R1 = Resistenciade1,8 KOhm R2 = Resistència de 120 Ohm P = Pila de 4,5 V
L = díode electrolurniniscent (LED) E = Polsador
T = Transistor BC 547 o equivalent
Figura 22
Utilització del muntatge en la tècnica digital
La PORTA "NO" s'anomena també INVERSOR, ja que inverteix l'entrada, inverteix "1" en "0'r, i "0" e n " 1 ". Si s'associen dos inversors, es queda en el nivell inicial: "1'r es converteix en "0" i "0" es converteix en "1". La PORTA "NO" pot servir per a trobar una senyal, por exemple, quan un amplificador inverteix el senyal original. Vegem la taula de veritat de la PORTA "NO".
PORTA "NO"
E1
S
0
1
1
0
Figura 23
NOTA:    Esta taula és de fet una taula de la PORTA "NO-I", que veurem seguidament, ja que en la pràctica s'utilitza una PORTA "NO-I" per a realitzar un inversor.
Per a realitzar un inversor d'una entrada ("1 "es converteix en "0" i al revés), es suficient connectar les dos entrades en una sola.
10.4.        El circuit "NO-I" (NAND)   
Recomanacions per al muntatge:
Fixar primerament les xinxetes en el contraxapat com s'indica en la figura 24. Soldar seguidament els components i interruptors en la xinxetes seguint les indicacions de la figura. Posar especial atenció en la polaritat del LED i a la connexió de les potes del transistor.
Figura 24
Funció del circuit
Quan es connecta la pila, el LED s'il·lumina i no s'apaga fins que no es tanca un i ("I") l'altre interruptor.
És una inversió de la PORTA "I". L'eixida de la PORTA "NO-I" és "0" si las dos entrades estan a "1 ".
"NO-Y" (NAND) = "NO" (NOT) "Y" (AND) = "NO-Y"
R1 - Resistència de 1.0 KOhm R2 - Resistència de 120 Ohm P = Pila de 4,5 V
L - díode electroluminiscent (LE D) E - Polsador
T = Transistor aC sa l o equivalent
Figura 25
Utilització del muntatge en la tècnica digital
La porta "NO-I" és perquè una PORTA "I" seguida d'un inversor. L'eixida està a "0" només si totes les entrades estan a "1 ".
Vegem la taula de veritat de la PORTA "NO-I".
PORTA 'NO-I"
E1
E2
S
0
0
1
0
1
1
1
0
1
1
1
0
Figura 26

10.5.         El circuit "NO" (NOR)
Recomanacions per al muntatge:
Fixar primerament les xinxetes en el contraxapat com s'indica en la figura 27. Soldar seguidament els components i interruptors en la xinxetes seguint les indicacions de la figura.
Posar especial atenció en la polaritat del LED i a la connexió de les potes del transistor.
Figura 27
Funció del circuit
Quan es connecta la pila, el LED s’il·lumina, i s'apaga si es tanca un u ("O") un altre dels dos interruptors. Aquest circuit és perquè, la negació del circuit "O".
"NO-O" (NOR) = "NO" (NOT) "O" (OR) - "NO-O"
R 1     _ Resistència de 1,8 KOhm R2 . Resistència de 120 Ohm P = Pila de 4,5 V
1- = díode electroluminiscent (LEO) E = Polsador
T -= Transistor E9C S41 o equivalent
Figura 28

Utilització del muntatge en la tècnica digital
La PORTA "NO-O" és una associació d'una PORTA "O" i d'un inversor. Vegem la taula de veritat de la PORTA "NO-O"
PORTA 'NOR"
E1
E2
S
0
0
1
0
1
0
1
0
0
1
1
0
Figura 29
Retallar los quadres y pegar-los sobre las bases de fusta com se mostra en el exemple.
 
































                   




























                  




1a. Avaluació.
Orientació sobre la realització de "la memòria de les ferramentes"
Per aportar documentació sobre les ferramentes haureu de fer un escrit sobre cada ferramenta comentant:
- Material que s'ha utilitzat (roca calcàrea, pissarra i ós del fémur del porc. cànem i arenisca per llimar). Destacar algunes caarcterístiques d'aquest material.
- Buscar informació sobre la utilitat de la ferramenta.
- Opinió personal sobre com ha estat la seua elaboració. Problemes que heu trobat a l'hora de buscar-li la forma, la fragilitat dels objectes creats, la utilitat en la seua utilització (per tallar el mànec del estral...)


Data d'entrega, finals d'Octubre de 2013 Treball de Tecnologia sobre les energies i els canvis que aquesta ha produït en la societat.
El treball tractarà de ser teòric - d'investigació sobre els temes plantejats i realitzat a mà, excepte la part contemplada com a PC, que es podrà fer amb l'ordinador. Recordeu que ha de tindre una extensió de 10 fulls en el que hi hagen màxim dos fulls d'imatges. Aquest ha de tindre l'estructura de:
     Portada, amb el títol del treball, i les dades de l'alumne. (PC)
     Índex, amb les pàgines numerades. (PC)
     Introducció, el el que es parle en general dels punts que tractarà aquest treball.
    Cos, desenvolupant en diferents punts, respectant una evolució en el temps.
    Conclusió: Reflexió vostra sobre que ha suposat aquest tema de treball per a la "vida" tecnològica i per a vosaltres.
    Bibliografia, google no és la bibliografia, ni vikipèdia,... (PC)



1.       Energia Hidràulica.
Aprofundir en aquest tema sobre tot en els orígens. Quina va ser la primera roda, quants tipus hi havia, que usos tenien, de quins materials estaven fetes, quina importància varen tindre...

2.       Energia Eòlica. (Quico i Omar)
Aprofundir en aquest tema sobre tot en els orígens. Quina va ser la primera roda, quants tipus hi havia, que usos tenien, de quins materials estaven fetes, quina importància varen tindre...

3.       Energia tèrmica i revolució industrial.
Destacar quina importància va tindre la energia tèrmica, quins tipus de materials utilitzaven, que va passar amb els invents de T. Newcomen i J. Watts, detall de la peça que va donar l’impuls definitiu a la màquina de vapor, que efectes van tindre en la societat de la època. Recorda sempre tindre una visió tecnològica del temps i del lloc.

4.       Transport aeri i vol dels avions.
Investigar sobre les primeres màquines voladores i quins van ser els seus inventors, en què fenòmens físics estan basats, com funcionen.
Explicar perquè volen els avions, si solen pesar molt...

5.       Activitat tecnològica humana I  impacte mediambiental. (JAVI LLACER)
Innovacions tecnològiques que han dut a l’home a avançar tan ràpid en els últims anys (ja hem vist a classe com se les gastaven en el Paleolític i el Neolític, així com en les primeres civilitzacions.
Veure les conseqüències d’aquests avenços en quan a l’impacte mediambiental. (contaminació, deixalles, efecte hivernacle...)





Octubre de 2013

Funcionament motor Wankel.








3a Avaluació:


Programa de demostració de circuits de pneumàtica, gratuït:



descàrrega del programa demo sobre circuits pneumàtics:




2a Avaluació:


TEMA 2 EDITORIAL BRUÑO 4t ESO
TREBALL D’INVESTIGACIÓ SOBRE LA TELEFONIA MÒBIL
þ        Busca un terminal telefònic (de les companyies a sota esmentades) del tipus Smartphone, que tinga un preu entre 400 i 600€, sobre el que has de buscar la següent informació:


o      Samsung  CLARA
o      Nokia JUAN IGNACIO
o      Sony  FILIP
o      LG   PABLO
o      Motorola
o      Blackberry   EVA
o      iPhone   TEO


þ        Investiga:
o      Què és un Smartphone? Quines peculiaritats té el terminal que has elegit?
o      Què és – què significa...?


§       Android 2... CLARA
§       Android 4... PABLO
§       Symbian.     FILIP
§       Blackberry OS.  EVA 
§       Windows Phone.   JUAN IGNACIO
§       iPhone OS    TEO


o      Quines característiques pots citar del terminal que has elegit –detalls tècnics-?
o      Quins serveis porta el terminal que has elegit?
o      Quina tecnologia fan possible el seu funcionament –buscar informació sobre la UMTS, la xarxa 3G o altres xarxes-.
o      Quines aplicacions hi ha [les deu més famoses (5 i 5 gratuïtes i de pagament) o més utilitzades] disponibles per els usuaris d’aquestos telèfons?
o      Quina conclusió pots treure d’aquest terminal, si tingueres la possibilitat de tindre’l? Cita a més, els avantatges i els inconvenients.
þ        Amb aquesta informació elabora un treball que expose el que has recollit.
o      L’estructura del treball (es pot utilitzar la Pc) constarà de...
§       Títol.
§       Índex de continguts.
§       Introducció. Citar en forma de resum d’allò que es va a parlar, introduint preguntes que posteriorment es contestaran.
§       Cos. Explicació seguint l’estructura de l’index de la informació a tractar, distinguint per un costat l’aparell, les possibilitats del SO i les possibilitats de les xarxes.
§       Conclusió, segons la valoració que has preparat anteriorment.
§       Bibliografia. Les adreces web exactes d’aquells llocs on has trobat la informació o les enciclopèdies o distint material utilitzat.
o      Preparar açò en un presentació de powerpoint o de prezi.com?






1a Avaluació:

Memòria del projecte "FERRAMENTES PREHISTÒRIQUES"



Realització de memòria del projecte



1.  Portada: Nom del projecte, components del grup, color del grup, curs i grup.

2.  Recerca d'informació  Buscar informació sobre el tipus d'estructura que s’ha realitzat. Perquè es fa servir, de quins elements està formada, característiques típiques, perquè té la forma que té, que tipus de materials utilitza, com s’ha fabricat o construït,...

3.  Disseny: Realització els plànols o es consideren les mesures i els detalls.

4.  Planificació: Ordre de construcció i elements (material i ferramentes) que es necessiten per construir-la.

5.  Avaluació: La vostra valoració i dificultats que s’han tingut per realitzar-la. Destacar les possibles millores o que es canviaria ara que s’ha fet.

6.  Bibliografia: Posar les adreces web exactes, o el nom del llibre, amb la pàgina i autor,... 





Ací teniu els vídeos que podeu consultar sobre els temes d'evolució de la tècnica que hem vist a classe. A veure si aquesta vegada teniu temps per poder mirar-los i fixar-vos en els detalls i en el seu funcionament!!

Les màquines voladores...


Dirigible Hindenburg






Juan de la Cierva Codorniu: autogir





Punt d'energia tèrmica:

Funcionament bàsic d'un motor de vapor

 






Punt motors combustió interna...:

Cicle Otto, de 4 temps:




Quatre temps en motor diesel


Motor Wankel:









CURS 2011 - 2012


POTS TROBAR MATERIAL PER AQUEST CURS EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:

Material per tots els cursos de Tecnologia curs 2011 2012




Notes de la tercera avaluació i Finals.




Treball escrit
Llibreta
Projecte
Actituds
3a Av
Final
EAP
7,50

7,50
6,85
7,10
6,34
EAL
7,00
7,00
6,50
7,08
6,78
7,09
BCG
6,00
5,00
6,50
6,30
6,21
6,42
FGP
6,00
7,00
6,50
7,20
6,39
7,24
MIS
7,00
7,00
7,50
7,58
7,60
8,00
MPLL
9,00
3,00
4,00
5,63
6,28
6,64
YRG
8,00
6,50
7,00
6,53
7,63
6,88
CSA
9,00
8,00
7,50
9,30
8,67
8,73
TSS
3,50
6,00
7,00
6,53
5,76
6,19
DVK
6,50

4,00
5,40
4,97
5,67






3a Avaluació.



Treball a realitzar per la tercera avaluació.
DATA EN QUE COMENCEN LES EXPOSIONS: 4 DE JUNY, EN SENTIT CONTRARI A LA LLISTA D'ALUMNES. (el primer serà el 10, 9,...)

El treball que s’ha de desenvolupar correspon a un treball d’investigació que ajude a entendre el tema sobre que es tracta. Per realitzar-lo s’haurà de buscar informació sobre aquest tema, de forma que s’arriben a contestar unes preguntes comuns per tots els alumnes i que, a gran escala i sense aprofundir molt en l’explicació, (exposixció) ajude a entendre el tema tractat per l’alumne que esposa.

Açò és, s’haurà de fer un treball escrit que documente el tema i que haurà d’entregar al profesor, que l’avaluarà amb el 50% de la nota. L’altre 50% de la nota eixirà de l’exposició que l’alumne realitze después d’exposar el seu treball, contestar a dues preguntes que el company li faça i la possibilitat que el profesor pergunte també amb una o varies preguntes si el treball no s’ha tractat amb la profunditat adequada.

Cada alumne tindrà dos preguntes que li haurà de fer al company que vaja en la llista en la posició següent.

Exemple:

Llistat d'alumnes i temes escollits:

1.- Alumne A.B.C., elegeix el tema 4.
2.- Alumne D.E.F., elegeix el tema 12.
3.- Alumne G.H.I., elegeix el tema 7. ...

Aleshores  l'alumne 1 A.B.C. haurà de fer dues preguntes a l'alumne 2.- D.E.F., el 2.- al 3.- i així tots. L'últim alumne (12.-) farà les dues preguntes a l'alumne 1.-




Els temes que es tractaran són…


1.   ENIAC. John P. Eckert i John W. Mauchly.

2.   ARPANET.

3.   UNIX, aportacions més significatives d'ARPANET, transmissió de dades i canvi de les rutes dels paquets.

4.   Tim Berners-Lee i el CERN2 sobre HTML

5.   Transmissió analógica y digital. Modulació.

6.   Multiplexació i  Conmutació.

7.   Funcionament de Google.

8.                   Banda Ampla a través de xarxa elèctrica. (PLC)

9.                   Tempesta solar i telecomunicacions.

10.                   Sistema europeu de comunicació Galileo.

Les preguntes, o les orientacions que tots els alumnes hauran de contestar, o tindre en compte en el seu treball són les següents: (També serà necessari que l'alumne estructure el treball com millor li semble, introduint conceptes, definicions o explicacions que ell considere oportuns. Aquestes suggerències són una ajuda. No s'ha de realitzar el treball contestant únicament a aquestes preguntes!)






Què és o a què fa referència el terme corresponent a la investigació. 

Perquè val el dispositiu estudiat. 

Quins problemes soluciona a la societat. (Avantatges) 

Quina és la seua estructura de funcionament. 

Explicar la part més interessant del seu creador destacant els aspectes més importants de la seua vida que li van dur a desenvolupar el seu projecte o dispositiu. 

Quin fonament teòric té el dispositiu. 

Quins problemes o desavantatges dóna o produeix en la societat. (Inconvenients)

Quin és el cost econòmic del projecte.







LLISTAT D’ALUMNES I TEMES ASSIGNATS:

Per assignar-se un tema s’haurà d’enviar un comentari a la pàgina inicial. Al clicar sobre la opció comentari pots especificar el tema elegit i les teues inicials. Posteriorment a la pestanya de 4t ESO apareixerà la relació definitiva dels temes assignats. L'ELECCIÓ DELS ALUMNES ES COMPTABILITZARÀ A A PARTIR DEL DILLUNS DIA 7 A LES 17:00 HORES, SI TOTS ELS ALUMNES ESTAN ASSABENTATS.

RELACIÓ DEFINITIVA DEL TEMES ASSIGNATS I DELS ALUMNES QUE HAN ELEGIT EL TEMA.

Qui serà el primer de la llista???? A descobrir quin és el primer missatge...


1.- YRG   Tema    7
2.- DVK   Tema    10
3.- MPLL  Tema    
4.- EAP    Tema    9
5.- FGP    Tema    5
6.- TSS    Tema    1
7.- MIS    Tema    2
8.- EAL    Tema    8
9.- CSA    Tema    4
10.- BCG    Tema   3





2a Avaluació.


EXERCICIS PER NADAL. 

DATA D’ENTREGA DEL 9 AL 12 DE GENER DE 2012

UNITAT AUTOMATITZACIÓ I CONTROL PER ORDINADOR. 

La bibliografia necessària per realitzar aquestos exercicis la podeu trobar en la carpeta de 4t ESO, en l'enllaç de Material per tots els cursos de Tecnologia curs 2011 2012 al que correspon als temes a seguir en el curs 2011 2012. El nom de la documentació correspon a EXERCICIS NADAL AUTOMATITZACIÓ control ordin.doc També es pot completar amb altra informació d'enciclopèdies (recomanable).

Els exercicis es fan mà!!!

Les respostes es poden treure dels apunts, i també serà necessari completar alguna d'elles amb més informació que les que hi ha als apunts. Els exercicis són personals. S’ha d’entregar la fulla amb les preguntes i les respostes es realitzen a mà. Per no copiar les preguntes es poden imprimir les fulles de les preguntes i posteriorment contestar-les indicant el número de pregunta.





1.    Per què es caracteritza un sistema automàtic? Què tipus d’automatismes hi ha?

2.    Explica amb les teues paraules les fases amb les que un sistema automàtic funciona.

3.    Realitza un estudi sobre els CNC, dient quin és el seu significat, que carcterístiques té i en que es sol utilitzar.

4.    Son els CAD i els CAM CNC? Explica-ho.

5.    Avantatges i inconvenients dels CNC.

6.    Definició de robot.

7.    Explica (perquè creus tu que es realitza aquesta classificació) en què es basa la classificació dels robots.

8.    Tipus i funció dels robots.

9.    Cita les parts d'un robot, explicant la funció que realitzen.

10.                      Defineix el Grau de llibertat. Explica quan hi ha i el moviment que fan.

11.                      Amb quin sistema es pot desplaçar un robot i fer.ho per un terreny amb obstacles? Explica-ho.

12.                      Com giren els robots que tenen rodes? Posa algun exemple que utilitzae aquest sistema de gir.

13.                      Per què en molts robots s'utilitzen sistemes hidràulics per poder fer esforços?

14.                      Quina diferència hi ha entre la forma analògica i la digital? Posa exemples dels dos casos.

15.                      Quina semblaça es podria treure del codi Morse i la informació digital?

16.                      Explica la figura 73, segons tu l’entens, sobre el conversor analògic-digital dels apunts que segueixen aquestos exercicis.

17.                      Què és un convertidor? Quina funció fa el analògic-digital i el digital-analògic? Pensa en algun aparell què tinga aquests element (cuina o en el menjador de casa teua). Raona la resposta.

18.                      Què avantatges /inconvenients té la informació trasmesa de forma analògica o digital? Quina és millor? (si contesttes la digital, explica perquè).

19.                      Quina funció fa el TDT. Explica en forma d’esquema que fa.

20.                      A què fa referència el codi ASCII? Explica en què consisteix i perquè es va utilitzar aquest codi

21.                      Què és un mòdem? Quina funció realitza? Com ho fa?




Significat de CW: http://es.wikipedia.org/wiki/CW




1a AVALUACIÓ.



Elaboració d'un pressupost d'un ordinador.

L'activitat que s'ha de realitzar és:

Buscar una tenda online i realitzar un pressupost. (tendes d'informàtica amb pàgina web, que podeu fer un pressuposr: pc-coste, appinformàtica, beep, i altres que vosaltres pugueu trobar). Important destacar les connexions que va a tindre el nostre ordinador: VGA, audio, USB, ...

Quins són els components que ha de tindre un ordinador, en la referència a la torre?

- Caixa per albergar tots els components. (tindre en compte model: ATX o microATX)

- Font d'alimentació (important considerar els wats de potència. (300-800W)

- Placa base, per Intel, AMD o altres fabricants.

- Microprocessador.

- Memòria RAM (A considerar-la segons els sistema operatiu i l'ús que es vaja a donar.)

- HDD, tipus i capacitat (hi ha marques i genèrics)

- Unitats òptiques, indicar tipus (DVD, Blue ray, i IDE, SATA)

- Unitat de disquet.

- Lector de targetes.

- 2 ports USB frontals com a mínim.

- Refrigeració (aire o aigua)

- Tunning / Modding.

- Imprescindible 6 ports USB totals -o més-, connexió Xarxa, VGA i Audio

- Targetes d'expansió.

- Busos i cargols.

- Especificar quin ús li podeu donar a l'ordinador.

Entregar  màxim 9 de desembre en un arxiu adjunt .doc  al correu deptecalcudia@gmail.com. Especificar alumne i grup.

Posteriorment a classe em parlareu del vostre treball.





Maquinari i Programari.

Si ja teniu algunes nocions del que hem vista a classe podrieu practicar resolent aquest qüestionari...



Per trobar informació de les distintes parts de l'ordinador, podeu consultar la següent informació:







També podeu ampliar la documentació consultant el material disponible a la icona de 4t en l'enllaç de material per tots els cursos de tecnologia 2011 2012, de google docs.


En aquesta imatge es destaquen les parts més important i són les que hem de reconèixer a primera vista.

Muntatge d'un ordinador.


Realitza la següent activitat.

Busca una tenda d'informatica on line i configura un ordinador, en el que respecta a la placa mare i tots els components necessaris perquè funcione. No calen perifèrics. Quan el realitzes, envia'm les característiques i el raonament perquè s'ha realitzat l'elecció dels distints models.

(tendes online que ofereixen els seus productes: beep.es,  appinformatica.com, pccoste.es, dr-pc.net,... i altres que pugues trobar. la més propera: http://www.appinformatica.com/tienda-de-informatica-valencia-xativa.php)



CURS 2010 - 2011
3a avaluació...


Pneumàtica. Consultar aquesta webquest i realitzar activitats 3, 4 i 5.
Webquest pneumàtica.
També es pot consultar informació:
Enllaç 1.
Enllaç 2.
Enllaç 3.
Enllaç 4.







Per fi he fet les proves de la placa. Ací us deixe unes fotos...


L'enllaç del tutorial: Tutorial fabricació plaques amb toner. Mecatrònica.












Explicacions del procés amb el qual dissenyem i construim una placa de circuit imprès.

Explicació 1

Explicació 2

Explicació 3

Practiques d'electricitat:


Informació que es pot trobar de tot un poc:



Tema 3 Instal·lacions elèctriques

Instal·lacions electriques en habitatges. Informació molt important...

Grau electrificació d'un habitatge.

Enllaç 2

Per coneixer els tipus d'endolls que s'utilitzen en el món, ací hi ha dos enllaços que expliquen el tipus d'enllaç utilitzat en cada país i la imatge corresponent al tipus d'endoll.

Tipus d'endolls en els països.
Forma dels distints tipus d'endolls.

INSTAL·LACIONS EN ELS HABITATGES. Tema vist a classe, consulta l'enllaç:

Presentacó en Slideshare.

Aquesta pàgina correspon al totes aquelles aclaracions, vídeos, enllaços i resta de material que pot interessar als alumnes de 4r ESO. Espere que us resulte d'utilitat.

Departament de Tecnologia